مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


مشخصات یکی از بهترین سنگ های اوپال در جهان

ا

سنگ اوپال

آيا ميدانيد سوزاندن تروا نام يكى از معروف ترين اوپال هاى سياه دنيا است كه ناپلئون بناپارت به همسرش ژوزفین بوهارنه هديه داد كه وزن آن حدود 700 قيراط و در آن زمان بزرگترين اوپال سياه دنيا با بازى رنگ هاى قرمز بود.
اين گوهر كمياب پس از مرگ ژوزفين در سال 1814 به مدت 100 سال ناپديد شد تا در وين پايتخت كشور اتريش ديده شده و در زمان جنگ جهانى اول بر آن قيمتى بيش از 50,000 دلار گذاشتند، اوپال آتش تروا بار دیگر در جریان جنگ جهانی دوم ناپدید و از آن به بعد از نظر ها پنهان باقى مانده است.
بازى رنگ هاى ديدنى و جذاب اوپال مى تواند تمام رنگ هاى رنگين کمان را نمايش دهد و به رنگ آتشفشان ها، رنگ هاى عروس دريايى، کهکشان ها و يا به رعد و برق تشبيه ميشود.
باديه نشينان بر اين باور بودند که اوپال درون خود آتشى دارد و هنگامى كه رعد و برق به زمين برخورد ميكند تشكيل ميشود.
اوپال سنگ ماه متولدين مهر است و بيش از 20% از ساختار آن را آب تشكيل ميدهد. اوپال مصنوعى نيز براى اولين بار در سال 1970 ساخته شد.
ارزش اوپال در رنگ پس زمينه آن است كه هر چه تيره تر باشد قيمتى تر و به نام اوپال سياه و نوع ارزان تر آن داراى رنگ پس زمينه سفيد تا خاکسترى است كه به اوپال سفيد معروف است. يکى ديگر از عوامل کليدى در تعيين ارزش اوپال مقدار و ميزان توزيع فلش رنگ هاى آن است.
اگر شما صاحب خوش شانس يك اوپال زيبا و گرانبها هستيد، بهترين راه براى مراقبت و شستشو از آن، آب گرم و صابون است.

بهترین روش نگهداری از جواهرات اوپال

برای مشاهده جواهرات اوپال سایت زرسی روی لینک های زیر کلیک کنید:

انگشتر اوپال مردانه

انگشتر اوپال زنانه

نگین اوپال

 

منبع:www.zarsee.com


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 70

تاریخ انتشار: دو شنبه 17 دی 1397 ساعت: 13:10

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

ضرر های موجود در سنگ های قیمتی و گران

ا

جواهر

سنگ های خطرناک، افسانه یا واقعیت

 

بر اساس یافته های علمی، سنگ هایی سمی محسوب می شوند که از موادی همچون مس، سرب، آرسنیک، کادمیوم، آلومینیوم، باریم، جیوه، روی و دیگر مواد سمی تشکیل شده باشند. این مواد که از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی سنگ ها می باشند در شکل گیری رنگ و فرم سنگ ها بسیر موثر اند.

در گذشته های دور برای دزدین الماس بلعیدن این سنگ قیمتی است. اما افسانه هایی در میان مردم شکل گرفت که بلعیدن الماس تنها مرگ را به همراه دارد. شاید وجود آرسنیک در الماس از اصلی ترین دلایل شیوع این افسانه در میان عوام بود اما همین تفکر سبب شد تا میزان سرقت این سنگ قیمتی به میزان چشم گیری کاهش یابد. شایدیک قطعه الماس بسیار ایمن تر از پود الماس به نظر آید اما هرگز کسی حاضر نمی شود تنها برای اثبات یک امر ساده جان خود را به خطر بیاندازد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 84

تاریخ انتشار: شنبه 15 دی 1397 ساعت: 22:54

برچسب ها : ,,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف