مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


از چاکرا چه میدانید؟

ا

چاکرا چیست؟

چاکراها (مراکز انرژی) مراکز هفتگانه قدرتند که در ستون فقرات در کالبد اثیری قرار دارند و در واقع رابط بین روح و جسم هستند. چاکرا کلمه ای سانسکریت و به معنای چرخ است. چاکراها مدام در حال چرخش هستند که به آنها نیروی حیات هم می گویند و از میان شبکه ای از مجراهای باریک به نام نادی در سراسر بدن جریان دارند. در حدود 72000 نادی در کالبد انسان وجوددارد. چاکراها روی نادی اصلی قرار دارند و در سرتاسر ستون فقرات امتداد دارند. چاکراها دوار هستند.

چاکرا


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 94

تاریخ انتشار: چهار شنبه 21 آذر 1397 ساعت: 19:7

برچسب ها : ,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

درباره سنگ فیروزه و خواص آن

ا
درباره سنگ فیروزه و خواص آن

سنگ فیروزه و حقایقی درباره فیروز

فیروزه یک ماده معدنی است که از فسفات مس و آلومینیوم نمناک تشکیل شده است.

فیروزه یک سنگ خالص و گرانبهاست. فیروزه انرژی های منفی را دفع می کند و می تواند بدن را در برار تاثیرات بیرونی و آلوده کننده در هوا محافظت کند.

سنگ فیروزه قابلیت متعادل کردن و هم تراز کردن تمام چاکرا های بدن،تثبیت چرخش خلق وخوی،القای آرامش درونی به افراد را دارد. همچین فیروزه سنگ بسیار عالی برای درمان افسردگی و خستگی است.همچنین دارای نیرویی است برای جلوگیری از حملات عصبی از جمله وحشت زدگی و اضطراب .

سنگ فیروزه حس خودآزمایی را در افراد بالا می برد و در هنگام صحبت کردن در حضور دیگران باعث کنترل اعصاب آدم ها می شود و از اضطراب و استرس افراد می کاهد و همچنین فیروزه در تثبیت تغییرات خلقی که در هر زمان فرد را احاطه کرده کمک می کند و نگرش های منفی را حل می کند و در آخر به حل کردن مشکلات بوجود آمده کمک می کند.

 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 274

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 آذر 1397 ساعت: 13:43

برچسب ها : ,,,,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

حکم استفاده از انگشتر نقره برای مردم

ا

حکم استفاده از انگشتر نقره برای مردان؟

پوشیدن انگشتر برای مردان و زنان از امور مبتدعه است، و در مواردی حرام است.

نقره


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 110

تاریخ انتشار: شنبه 17 آذر 1397 ساعت: 18:37

برچسب ها : ,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

چگونگی استفاده از طلا و حکم استفاده آن توسط مردان

ا

حکم استفاده از طلا برای مردان

طلا از جمله فلزات گرانبهایی در میان سایر فلزات دیگر است و طبیعتا طرفداران زیادی را برای خود جذب کرده است .یک دلیل عمده آن ارزش آن در میان فلزات دیگر استواما در روایات اشاره شده است که طلا برای مرد حرام و برای زنان جایز .حال میخواهیم بپردازیم به این مطلب که چرا طلا برای مرد حرام است و برای زن جایز.

طلا


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 81

تاریخ انتشار: جمعه 16 آذر 1397 ساعت: 13:29

برچسب ها : ,,,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

خواص سنگ ها زینتی از نظر دانشمندان

ا
خواص سنگ ها زینتی از نظر دانشمندان

خواص سنگ ها زینتی از نظر دانشمندان

در جهان هستی ، بیش از سه هزار نوع سنگ وجود دارد که حدود 50 نوع آن دارای مرغوبیت و جذابیت خاصی بوده و از آن ها در صنعت جواهرات استفاده می شود.

سنگ های زینتی و جواهرات (حجار کریمه) را نمی توان در همه مکان های دنیا یافت بلکه از میان آن ها بعضی ها مانند کوارتز و عقیق در اغلب مکان ها و بعضی نیز الماس ، یاقوت و زمرد تنها در بعضی نقاط یافت می شود.

مهمترین مکان های جواهرات دنیا عبارت اند از برزیل ، روسیه ، جنوب قاره آفریقا ، ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، چین ، ایران و تایلند که بیشترین معادن انواع جواهرات را به خود اختصاص داده اند.

علم جواهر شناسی وسیع ، دقیق جذاب است و نیاز به زحمت  و تلاش و سال ها تجربه در این زمینه دارد. هرچند یکی از مهمترین هدف سایت زرسی بیان خواص سنگ ها از نظر ائمه معصومین و دانشمندان ایرانی و خارجی که در این زمینه تجارب زیادی کسب کرده اند دارد، اما برای خوانندگان عزیزی که علاقه به جواهر شناسی داشته و دوست دارند با اطمینان قلب و دقت بیشتری سنگ و جواهرات مورد علاقه خودشان را تهیه کنند، بعضی اصطلاحات و روش هائی که جواهر شناسان در آزمایشگاه و بیرون از آن برای شناخت سنگ ها استفاده می کنند در گفتار بیان کرده و تا جا که این مختصر اجازه دهد در مطالب بعدی ضمن بیان خواص سنگ ها، به معرفی و روش شناخت هر یک از آن ها را بطور اختصار پرداخته خواهد شد.

 منبع: سایت زرسی

برای مشاهده جواهرات فیروزه سایت زرسی روی لینک های زیر کلیک کنید:

انگشتر فیروزه مردانه

انگشتر فیروزه زنانه

دستبند فیروزه

نگین فیروزه


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 151

تاریخ انتشار: یک شنبه 11 آذر 1397 ساعت: 12:16

برچسب ها : ,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

یاقوت چه نوع سنگی است؟

ا

یاقوت سنگ سرخ رنگی است که بسیار زیبا است و اصطلاح انگلیسی آن (ruby) است این گوهر که گونه‌ای از کروندوم است، از روزگار باستان ارزش بسیار زیادی داشته و به همراه الماس و زمرد به عنوان با ارزشترین گوهرها در نظر گرفته می‌شدند. امروزه تمامی کروندومهای گوهری به استثنای رنگ سرخ آن را سافیر می‌نامند.

یاقوت


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 107

تاریخ انتشار: چهار شنبه 6 آذر 1397 ساعت: 23:42

برچسب ها : ,,,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

روش نگهداری از سنگ زیبای اوپال

ا

اوپال سنگی است بسیار نازک که همواره در معرض شکستن است و باید همواره در حفظ و نگهداری آن کوشید.

 سنگ اوپال

با مقداری دقت شما می توانید اوپال خود را در زیباترین شرایط ممکن برای سال ها نگهداری کنید .

 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 88

تاریخ انتشار: شنبه 3 آذر 1397 ساعت: 13:13

برچسب ها : ,,,,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر

مطالبی درباره سنگ عقیق و انواع آن

ا

عقیق تنها نمونه سنگی است که در قران و احادیث ذکر شده است و ویژگی های خاصی برای آن متذکر شده اند. عقیق قرمز یکی از معروفترین این مدل از سنگ‌هاست که اغلب مردان مسلمان از آن بهره می‌برند. دنیای امروز نیز 1400 سال بعد از دین اسلام برای استفاده از سنگ‌هایی چون عقیق دلایل نیمه علمی ذکر می‌کند که نشانگر انرژی نهفته در این سنگ‌ها و مثبت بودن بهره وری از آنهاست. عزت نفس، حفظ نجابت و استجابت دعا بارزترین خصایصی است که در متون مذهبی اسلام به آن اشاره شده است

 سنگ عقیق

البته در همین نظریات از عقیق به عنوان سنگ عشق و علاقه و عزت نفس نیز یاد می‌شود. استفاده جواهر سازان از این سنک و بهره بردن از خطوط نستعلیق و کوفی در ساختار آن شکلی تازه به این سنگ زیبا بخشیده است تا جایی که به جرات می‌توان گفت عقیق با طراحی‌های اینچنینی توانسته دل بسیاری از غیر مسلمانان را نیز از نظر فرم و طراحی برباید.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 125

تاریخ انتشار: پنج شنبه 1 آذر 1397 ساعت: 19:4

برچسب ها : ,,,,,,,,,,
ادامه مطلب
نظر



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف