مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


نکات مهم در خرید جواهرات

ا

انگشتر فیروزه

برای خرید انگشتر یا گردنبند و دیگر جواهرات نقره به نکات زیر توجه فرمائید تا خریدی مناسب داشته باشید.

اولین نکته مهم عیار نقره استفاده شده می باشد

و دومین نکه مهم در خرید جواهرات نقره نحوه ساخت می باشد


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 40

تاریخ انتشار: چهار شنبه 28 اسفند 1398 ساعت: 15:34

برچسب ها : ,,
ادامه مطلب
نظر

چگونگی تشخیص فیروزه اصل از تقلبی

ا

سنگ فیروزه چیست

نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن سنگ فیروزه

رنگ سنگ فیروزه، درجه سختی و واکنش سنگ فیروزه به مواد شیمیایی از مواردی هست که میشه تشخیص داد که سنگ فیروزه اصل یا تقلبی هست.

رنگ سنگ فیرزه

رنگ سنگ فیروزه اصل بسته به مقدار مس موجود در سنگ (ایجادکننده رنگ آبی)، کروم یا وانادیوم (ایجادکننده رنگ سبز) و آهن (ایجادکننده رنگ زرد)، در دامنه‌ای از آبی کم رنگ تا آبی مایل به سبز و همچنین تا سبز مایل به زرد قرار می‌گیرد.  همچنین توجه داشته باشید که رنگ فیروزه اصل معمولا کمی مات است. 

سنگ های فیروزه ای که در معدن نیشابور یافت میشود، ماتریس ندارند و رنگ آنها آبی یکدست است.

فیروزۀ مرغوب آن است که ، رنگ آبی آسمانی دارد ولی نه رنگ آسمانی اطراف افقی، بلکه رنگ آسمانی مخصوصاً سمت رأس آن است.

سنگ فیروزه اصل نیشابور غالبا دارای نقاط و رگه های سیاهی در پشت نگین است و یکی از روشهای تشخیص سنگ فیروزه اصل نیشابور میباشد. کیفیت و خواص سنگ فیروزه نیشابوری از سایر سنگهای فیروزه بهتر است.

از دیگر شیوه های تشخیص سنگ فیروزه اصل ، این است که سنگ خریداری شده را مدت زمان کوتاهی در مقابل آفتاب قرار دهید. اگر رنگ آن اندکی تغییر کرد، این نشان دهنده تقلبی بودن رنگ سنگ فیروزه است.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 42

تاریخ انتشار: شنبه 24 اسفند 1398 ساعت: 21:31

برچسب ها : ,,,
نظر

قیمت انگشتر مردانه فیروزه چگونه تعیین می شود؟

ا

قیمت انگشتر فیروزه چگونه تعیین می شود؟

قیمت انگشتر مردانه فیروزه چگونه تعیین می شود؟

 چه عواملى قیمت انگشتر مردانه فیروزه را تعیین مى کنند؟ این سوالی است که سایت زرسی به تحلیل آن پرداخته است.

 

سنگ فیروزه از پرطرفدارترین سنگ ها در بین جهانیان می باشد که در رنگ های آبی تیره ، روشن و یا سبز یافت می گردد و نوع نیشابوری آن با ارزش ترین نوع در دنیا است. شاید اطلاع داشته باشید که انگشتر فیروزه نیشابور یکی از بهترین و مرغوب ترین انگشترهای فیروزه در جهان می باشد که همه ساله به اقصا نقاط جهان صادر می شود و هواداران پر و پا قرص خود را نیز دارد. به دلیل این که تنوع بسیار بالایی در کیفیت ، رنگ و شکل آن دارد، نمی شود برای قیمت انگشتر مردانه فیروزه لیست ثابتی تهیه کرد و بسیاری از سودجویان نیز با فروختن نگین های فیروزه تقلبی به افراد نا آگاه پول زیادی به جیب میزنند و همین یکی از مهترین دغدغه مهمی برای افرادی که عاشق جواهرات فیروزه می باشند تبدیل شده است. در این مقاله ابتدا با انواع مختلف این گوهر آشنا خواهیم شد و در ادامه روش اصولی قیمت گذاری روی انگشتر فیروزه آموزش داده خواهد شد.

برای تعیین قیمت انگشتر فیروزه ابتدا باید اطلاع پیدا کرد که این نگین های فیروزه روی انگشتر از چه جنسی می باشد آیا نگین فیروزه اصل می باشد یا خیر؟ اگر بر روی رکاب انگشتری نگین فیروزه نیشابور که مرغوب ترین و بهترین نوع نگین فیروزه در جهان می باشد قرار گرفته باشد طبیعتاً قیمت انگشتر فیروزه سر به فلک خواهد کشید. اما بسیاری از افراد سودجو با اطلاع از این که بسیاری از افراد در تعیین نوع نگین فیروزه بی اطلاع هستند سعی می کنند فیروزه های تقلبی را به جای فیروزه های اصلی به مردم با قیمت گزافی بفروشند.

 

اما در کل باید گفت که نگین فیروزه‌ی شهرهای دیگر جمله نگین فیروزه کرمان بسیار قیمت پایین تر نسبت به نگین فیروزه نیشابور دارد و با آموزش هایی که در این مطلب خواهیم داد شما به راحتی می توانید از قیمت انگشتر مردانه فیروزه اطلاع پیدا کنید.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 50

تاریخ انتشار: پنج شنبه 22 اسفند 1398 ساعت: 17:26

برچسب ها : ,,,
ادامه مطلب
نظر

اطلاعاتی درباره خواص سنگ فیروزه

ا

انگشتر فیروزه

سنگ فیروزه چیست و چه خاصیتی دارد؟

سنگ فیروزه در طول تاریخ همواره مورد توجه انسان ها قرار گرفته است. شاید مهم ترین دلیل اهمیت بشر در طول تاریخ به خواص سنگ فیروزه نیز مربوط باشد. از انواع سنگ فیروزه می توان به نوع شجر و فیروزه عجمی اشاره کرد. از مشخصات سنگ فیروزه می توان به رنگی جذابآن اشاره کرد که بسته به نوع رنگ آن، آبی آسمانی یا آبی تیره می تواند بسیار گران و یا ارزان باشد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 139

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 اسفند 1398 ساعت: 21:28

برچسب ها : ,,,,,
ادامه مطلب
نظر



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف